torsdag 19 juli 2012

Tittuthålet

Hur vi än tittade, lyfte och letade hittade vi inte någon väg in i grunden och jag kliade mig länge i huvudet hur jag skulle lösa detta. Men efter att Johan Snickare hade varit här och diskuterat väggar med mig så satt jag igång. Först fick jag välja en strategisk punkt att komma in i krypgrunden, sen hämtade jag storborren och hackade mig igenom stencementblandningen. Efter detta gjorde jag en ram med list med lock samt tillhörande frigolitblock. Ramen sattes på plats där jag hade borrat och vi började mura lite runtomkring  men eftersom jag aldrig har murat innan kan jag konstatera att det behövs mer än en säck murbruk när man ska mura, för en säck kommer man ingenstans med. Får fortsätta i morgon efter inhandling av mer murbruk.

/Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar