lördag 7 juli 2012

Oljetanken Del 2

Jag skulle kunna rekommendera min värsta fiende att ta ut en oljetank och skulle vi av någon anledning få för oss att flytta till ett annat hus i framtiden så är min enda krav att det inte finns en oljepanna som ska ut ur källaren.
I huvudet låter det inte så svårt att ta en tigersåg och skära ut bitar av pannan och vips så är det klart. För mig var visst ett vips ca 9 h med 4 svordomar, ett fantastiskt styrkepass och massa svett. Bladen slits fort, plåten är tung, vibrationerna i armarna och händerna är fantastiska på ett dåligt sätt och allt är lite svårare än vad man kan tro.  Det som var lite jobbig var att jag tidigt bestämde mig för att bli klar innan jag lägger av vilket är dumt att säga till sig själv då jag är stenhård mot mig själv men nio timmar senare och städ dagen efter så är jag nöjd, känner mig nästan som en snickare.

/Lars




2 kommentarer:

  1. Oj, här krävdes mycken tank(e)möda...

    SvaraRadera
  2. Stabila saker de där du...;)

    SvaraRadera