tisdag 10 juli 2012

Stentrappen

Det är mycket i byggsvängen just nu. Efter oljetanken var ute var det dags för nästa projekt. Stentrappen framför huset var i vacker men inte funktionell i det avseendet att bakom trappen var det inte isolerat och inte några brädor alltså inget skydd mot väder vind och fukt. Jag hade fått låna en väldigt machoborr av min bror och trodde att jag skulle få slita vilt igen men det visade sig att det var fruktansvärt lätt att borra igenom denna trapp som inte var armerad utan ifylld med en massa sten. Även Johanna borrade en sväng. Efter att jag fått ner trappen så var det tråkiga kvar att transportera bort stenarna, vilket jag kommer att fortsätta göra i dag. 

/Lars



Det är mycket i byggsvängen just nu 

3 kommentarer:

  1. Ni ser onekligen ganska coola ut med machoborren! En sån skulle man ha...

    SvaraRadera
  2. Ojoj vad ni jobbat på! Duktigt :-) /Karin

    SvaraRadera
  3. Hade en sån där när jag bilade upp källargolvet hemma. Riktigt macho! :) Det var roligt att få vara några dagar och hälsa på er och se hur ni har det.
    / Leif

    SvaraRadera