tisdag 13 mars 2012

Rivningen del 1

 I går sken solen som aldrig förr och jag fick lust att ta tag i ett större projekt. Det var dags att börja rivningen av utbyggnaden på huset. Denna utbyggnad var inte byggd i symbios med huset och kvaliten hade förfallit de senaste åren. Vi hade använt detta utrymme som lite förvaringsplats, så det första jag fick göra var att städa ut och flytta lite möbler till Snickeriet. 
 Jag kan inte påstå att jag är världsvan när det gäller rivning men jag har muskler. Jag började med att ta av plasttaket, som var fullt med mossa och skräp som naturligtvis stundtals hamnade i mitt ansikte. När taket var borta fortsatte jag med att ta bort innerpanel samt att ta bort stupränna och rör. Huset kommer att bli mer enhetligt utan tillbyggnaden.  Tanken var att fortsätta i dag men influensan hittade även till mig. 

/Lars

Tillägg: Influensan har slagit ner i vårt hus och Lars är en liten sjuk mus. När jag kom hem från jobbet idag hann jag gå ut i en timma och fortsätta rivningen. Skymningen mötte mig sedan i trädgården, så nu är jag inne och skall nog koka lite varm choklad till den nedslagne.

/Johanna


 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar