söndag 11 mars 2012

Provocerande bra

När jag satte mig vid datorn för att göra detta inlägg, så bjöd himlen mig och Iris på ett fyrverkeri av färger som avslut på denna veckan. Jag har varit ledig både lördag och söndag. Igår fick vi besök av en bit av min familj. Fick lagat trattkantarell soppa med ädelost. Nu finns det bara lite kvar av förra årets torkade skörd, resten av kantarellerna ligger i frysen... Hade också äpplen i frysen från förra året som jag klyftat rakt ner i en påse. Nu fick de bli en äpplepaj. Förra året är egentligen det första året som jag fyllt vår frys med bl.a. bär, saft, svamp och sylt. Det är verkligen en lyx och skatt. Skall bli spännande och se var denna trädgård bär med sig för gott.

Idag fick jag gjort ett hjärta till vår köksentrédörr. Klippte också ner nyponbuskarna som står i en rad framför huset. De hade levt laglöst under lång tid och var på väg till himlen. Men idag skapade jag ordning, i alla fall i det ledet. I pausen i solen fick jag tryckt i mig en rostis med lite mögelost och resterna av äppelpajen från igår.

Skall nog sätta mig i soffan med en kopp thé och läsa senaste numret av Gård och Torp. Vilken provocerade bra helg, tack för det!




                                         



/Johanna

2 kommentarer:

  1. Underbar bild på Iris i trädet - en riktigt belåten marskatt... utan missförstånd.
    Det finns visst ännu en skicklig matfotograf i huset.
    Dörrdekorationen är så vacker - kanske kan vi bloggläsare få en närbild på den?
    LA

    SvaraRadera
  2. Kanske bjuder på en närbild snart...

    SvaraRadera