fredag 23 mars 2012

Herr Krokus är här igen.

Idag har jag haft en ledig dag. Som alltid när jag har en ledig enkeldag så har jag storslagna planer och hundra idéer som jag utan problem kommer att hinna med... Jag fick åkt en sväng för att köpa linser, krukor, blommor, jord och fröer osv osv... Förutom linserna så var det bara massa nöjen. Och jag skulle bara vara iväg en kort stund eftersom jag skulle hem och njuta av våren och göra massa i trädgården. Väl hemma efter en lite för lååång stund så fick jag planterat de få blommor jag köpte, men jag hann bara börja kratta lite gammalt gräs, sen blev jag toktrött. Jag vaggade runt en stund i trädgården och plockade en pinne här och var. Men fick se mig besegrad av mister Trötthet. La mig på soffan för att vila en "liten stund" fastnade dock tre timmar och halvsov. Det var dom storslagna planerna...

Det är så underbart för överallt i vår trädgård dyker det upp små krokusar nu. Varje dag står det en ny herre på en väntad eller oväntad plats.


/Johanna







2 kommentarer: