torsdag 10 april 2014

Snickeriet och en vägg

 Det har varit dåligt väder ett par dagar så jag har inte gjort speciellt mycket, men i dag var jag ledig och tänkte att det var dags att ta tag i det igen. Dagen började att jag tog bort resten av överdelen till verkstaden som halvt hade trillat in (se bild) Jag fick ta bilningsborren och jobba någon timme tungt och otympligt. Efter det var det dags att låta snickeriet få sig en vägg igen. Vi har bestämt att för stunden blir det vägg och panel på hela nybygget men i framtiden sätter vi kanske in fönster och dörr. Jag har varit på den lokala sågen och hämtat 3 tum 6 (vilket inte längre är lätt få tag i). Det var ett himla sågande och styrkelyftande för att få till detta men väldigt skoj att på spika och såga och se hur det växer fram. Snickeriet kommer bli väldigt fint med ny panel, ny rödfärg och lite annat smått och gott.
 
/Lars
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar