fredag 11 april 2014

Arbetet fortskrider

Kroppen har i dag fått jobba och armarna är helt slut efter all handsågning för att få planken att passa in. Dagen har bestått av att såga av dåliga delar hela vägen upp till taket, samt att såga av delar av bärlinan i taket. Men först fick jag skotta ut all sågspån som låg i närheten av det jag skulle såga ut, det var väldigt slitigt och dammet gjorde att jag fick ha munskydd vilket är lite bökigt. Men när jag sitter på loftet slås jag av hur fantastiskt vackert snickeriet är, hur mycket jag trivs med att vara därute och snickra och pyssla. Det finns något gediget och själfullt med snickeriet som är väldigt svårt att sätta fingret på. Det kan vara så att vi vet historien om byggmästaren Paul som gjorde vårt hus och snickeriet som gör det lite speciellt. Det känns väldigt bra att vara därute. Jag tog en bild där man ser både över och nedvåning av snickeriet. Min dröm är att skotta ut sågspånen från övervåningen  samt lägga golv. Där ska vi ha gästrum och ha plats för våra gamla loppisprylar som inte ryms i huset. Drömma är ju bra.
 
/Lars 
 
 
 

 

 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar