söndag 13 april 2014

Dual 300

Apparat nr två från Johannas släkting presenteras här Dual 300. Först blev jag väldigt fundersam då jag inte hittade någon elkabel. Sen såg jag att det var två stora (som torpedutgångar på en ubåt) batterifack. Inhandlade snabbt 8 stora batterier. Jag tänkte spontant att denna apparat funkar säkert inte eftersom den har några år på nacken. Satte i alla batterier och la på en skiva, spänningen steg och mot förmodan funkade den klockrent. Ljudet är inte det bästa men spelglädjen är 10/10. Det som även var fascinerande var att den drevs på endast 4 batterier så de andra fyra var nog reserv eller för längre speltid.  Jag har spelat in ett litet klipp som ni  kan höra hur den låter. Lyssna på hela och vänta till Louis Armstrong drar igång sin röst. Ljuvligt. Med tanke på att skivan är över 50 år och spelaren är väldigt gammal den med.
 
/Lars





 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar