tisdag 22 april 2014

Bygget fortsätter

Jag har jobbat på annan ort ett par dagar och det var fantastiskt skönt att komma hem till Johanna.  I dag efter jobbet hade jag lite tid över. Johanna var på bikurs och jag var lite var sugen på att snickra. Det blir väl så när man har legat på ett övernattningsrum efter jobbet och tittat på tv.  Dagens pyssel var att sätta upp en planka längs väggen som vi har byggt. Tanken är att den dels ska stötta den övre plankan där takreglarna ska läggas emot men även att stöta de vågräta plankorna så att de inte viker sig även om jag spikat dem kan det bli ett hårt tryck på dem. Jag fäste plankan med fransk skruv (fantastiskt namn). Efter det var det dags att hugga ut en planka med stämhjärn för att kunna fästa den i beslag som ska gå som takbjälke (kolla bild) Det känns väldigt roligt i dag för det flöt på utan större problem Jag hann även fästa den första nya takbjälken. Jag var ju tvungen att såga avfyra takbjälkar för att de var så dåliga. Fortsättning följer. 

/Lars






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar