fredag 25 oktober 2013

Luxor Transmissionline 8071

Någonstans långt inne i själen måste jag ha saknat dessa klumpar.  För helt plötsligt en dag så kände jag  att jag saknade dessa högtalare. Så jag ringde Kalles ljud  och frågade om han hade kvar dem (hobbybutiken jag sålde dem till) och det hade han.  I samma veva kom det på tal om de svensktillverkade gamla högtalarna Rauna Njord, vilket passade perfekt eftersom min kompis var sugen på att höra dessa live. Så i går blev det en tur till Kalle och hämta mina Luxor samt att lyssna på Njord. Väl hemma fick luxorhögtalarna en sporadisk plats tills vardagsrummet är färdigt.

/Lars







1 kommentar:

  1. De har ett utseende man inte tror är Luxor, de är riktigt maffiga. Fanns inte de där Rauna på blocket nyligen? Hamnade de hos dig?
    Om du känner för att delge adressen till Kalles hobbybutik så skicka mig ett mail, den verkar spännande .

    SvaraRadera