onsdag 9 oktober 2013

Lenco Mini projekt

I går plockade jag ur Lencoverket ur "allt i ett" spelaren som jag har visat tidigare. Tanken är att jag ska göra en liten plint till och spelar singlar på den. Armen var trasig så den kommer att bytas ut till en arm från någon av mina Lenco L75 spelare. Jag hade inte tidigare tittat så noga men såg att det den inte var dremdriven utan har ett litet mellanhjul som driver skivtallriken framåt. Jag skulle säga att det är det som är lite av hemligeheten med Lencos fantastiska ljud. Så fort husrenoveringe är färdig ska jag sätta mig ner och se vilka delar som behöver vara med. Men för det första ska jag se om motorn funkar. Det kom jag på först nu när jag skrev, att jag inte har testat den. Om den funkar kommer denna bli en fantastisk fin liten spelare. 

/Lars


Mellanhjulet som driver spelaren framåt.


1 kommentar: