fredag 4 oktober 2013

Hatz Diesel

Efter att ha stökat ner i verkstaden hela sommaren så var det behövligt med en städning och sortering av alla prylar som vi har där.  Jag har sett de här manualerna tidigare men bara lagt dem åt sidan, men i höstmörkret tog jag mig en ordentlig titt på dem och det var Hatz luftkylda Diesel motorers reservdelskatalog samt intstruktionsbok.  Jag vet inte hur det kommer sig men sen jag flyttade hit har jag blivit mer motor och maskinintresserad. När jag läser igenom manualerna är det lätt att börja romantisera om tiden från förr. Riktiga maskiner som byggdes för att hållas med en smak och lukt av arbetarklassen slit. Manualerna är så vackert skissade att det nästan upplevs som fotoböckerna jag köper. Dessa två böcker har nu flyttat från verkstaden till huset och kommer att stå med resten av fotoböckerna. 

/Lars






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar