torsdag 10 maj 2012

Lencohysteri

Den regniga bilturen genom bondelandskapet mot Herrljunga skulle resultera i en inköpt Lenco men det slutade med att jag kom hem med två. Så för tillfället råkar jag ha fyra stycken Lenco skivspelare hemma. En ska iväg till en vän, så att vi båda har minst två var. 

Anledningen till att jag kom hem med två var att Kalle i sin underbara källare visade mig en liten Lenco B52R och då kunde jag inte stå emot. Så efter lite bytesaffär och handskakning är är jag ägare till en liten Lenco som spelar fantastiskt bra ihop med Tandberg Tr200 och Tandberg högtalare. Sitter och lyssnar till Melissa Horn och det är som bomull i öronen. Undrar bara vad Johanna ska säga......

/Lars

1 kommentar:

  1. En Tandberg var kanske ingen man blev så upphetsad över då det begav sig, jag får väl skylla omognad. Men när jag på senare år köpte en begagnad, blev jag överraskad av hur bra de egentligen låter. Mycket snygg och välljudande.

    SvaraRadera