tisdag 8 maj 2012


Jag önskar att detta kunde vara en ljud-, lukt- och smakblogg. Igår hade jag bilen på lagning ca 1 mil bort. På eftermiddagen tog jag cykeln dit för att köra hem bilen. Cykeln är fantastisk! 

Jag önskar jag kunde låta er höra ljudet av fåglarna som kvittrar ikapp i skogen, få känna doften av det nyss avverkade timret som ligger vid vägens kant. Ni skulle få höra vinden susa i öronen när man kommer i full fart ut från skogen för att befinna sig mellan åkrar. När man sedan kommer in på skogsvägarna igen och kvittret går i samklang med det dova ljudet av en bonde med traktor som harvar sin åker i en skogsglänta. Tillsist skulle jag låta er smaka på den fluga som utan att fråga gjorde tvärnit i min mun, oförskämt enligt mig.


/Johanna


1 kommentar:

  1. Har nog aldrig läst en så vacker och levande beskrivning utav vägen till bilverkstaden. Det är en modern skildring av den som registrerar svensk landsbygd med med öppna sinnen och låter sig betagas av naturens mirakel.
    LA

    SvaraRadera