måndag 9 april 2012

Ett steg närmre...

Det finns en önskan om att ha en trädgård som ger stor skörd av både grönt och skönt. Sådant som är bra för mage och magkänsla, de som kittlar sinnen som lukt och syn. I dessa aprildagar, gäller det att förstärka de dagar som lockar med blå himmel och humlor. Så, nu har jag satt igång att så. Fröpåsarna säger så olika om frön, men jag generaliserar och gör på samma vis för alla. Jag får se hur det går, tänker man/jag för mycket är det lätt att det inte blir något gjort. Jag har satt lite olika frön bland annat några små ludna ena som vi hittade i en vildvuxen trädgård som omringade ett öde hus, mycket tveksamt om det blir något av dessa. Jag har också fått en liten fröskatt i ett kuvert av givmilda Carina.

/Johanna





3 kommentarer:

  1. Såg en idé om att plantera frön i gamla toarullar eller äggkartonger. Då är det bara att sätta ner allt i jorden sedan så får det förmultna. Ser framför mig hur fint ni kommer få det!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med sådderna Johanna! Gror dom inte så är det bara att visa dem komposten...
    (obs! luktärtor trivs extra bra i toarullar)

    /Carina "den givmilda" ;)

    SvaraRadera
  3. Oh, vad jag ser fram mot våren och allt som är på gång i era blivande land och odlingsbänkar!
    LA

    SvaraRadera