lördag 4 juli 2020

Det sista rummet

Egentligen vet jag inte hur jag ska presentera det sista rummet. Det har varit sovrum, sakrum, man-cave och även lite krasst egentligen ett förråd. Men nu är det dags att åtgärda det sista rummet i huset så att det kan få sitt rätta namn, vad det nu blir. 
Under åren vi har renoverat har vi totalrenoverat varenda rum men i detta fallet är listor och allt annat i relativt bra skick så det enda som behövs är nya tapeter och ny el. Självklart hitta vi säkert saker under vägen som behöver åtgärdas men det tar vi under vägs.
Så det som gjorts är att  jag samlade allt som ska sparas och flyttade det till  en samlad plats.  Efter det började jag riva den gamla elen och tog bort de kontakterna. Vi ska ha samma kontakter som resten av huset gjorda av porslin. Det var dagens helgjobb. Det jag ska göra innan målaren kommer är, måla taket och slipa ner listerna samt förspackla och sedan får målaren ta över. 

/Lars 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar