onsdag 8 juli 2020

Bilarna och jag


Det kanske kan ses som högfärdigt eller rent av snobbigt att ha tre bilar. Men det var slumpen att vår leasingbil gick ut och grannen hade en fantastisk Volvo V70 från 1999 till salu för inga pengar alls. Sen var det slumpen att samma granne tog med mig till en Volvohandlare och eftersom vi utökar behöver en säkrare Volvo än den från 1999 så blev det en till. Sen har vi ju skåpbilen och där är ingen diskussion, bor man på landet behöver man en skåpbil och har man biodling så är det ett måste. Problemet när vi vi skulle skala ner oss till två bilar så hade jag fått känslor för den gamla Volvon. Jag hade ju ändå bytta, hjullager, bromsar, bromsskivor, stötdämpare, fjädrar, bromssköldar och en drivaxel. Så för mig kändes det som det säkert kändes att köra bilen 1999. Det som är bra i det hela är ju att jag helt tappat intresset för andra bilar och byta bilar är inte att tänka på då jag är så nöjd för första gången i livet. 
Så jag vägrar att göra mig av med den. Den är ju så bra att lassa oömma grejer till soptippen och tydligen även få med sig saker hem. 

/Lars 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar