söndag 28 oktober 2012

I morfars skrivbord

Min morfar var en flitig läsare av våran blogg fram tills han gick bort. Han tyckte alltid det var spännande att se våra bilder och läsa vad vi pysslade med på huset. Efter hans bortgång fick vi gå i genom hans saker och i hans skrivbord fanns en fantastisk skatt. Morfar hade aldrig berättat att han var fotointresserad. I skrivbordet fanns det otroligt mycket bilder som han har fotograferat och även bilder på han från olika delar av livet där han hade blivit fotograferad. Bilderna är helt fantastiska. 
 Jag brukar alltid ha något projekt på gång men det har varit  stilla ett tag men så kom jag på vad jag ska skulle göra med bilderna. Så nu sorterar jag ut de bästa godbitarna för att scanna in i datorn och göra en bok av dem. Projektet har arbetsnamnet "I morfars skrivbordslåda".

/Lars


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt projekt - rena kulturgärningen...
    Vilken heder för en morfar att få sitt liv dokumenterat av barnbarnet! Å, vad jag ser fram mot resultatet!
    LA

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt och hedersfullt projekt!! Vilken bra idé! Gamla bilder är så vackra!!

    SvaraRadera