tisdag 26 januari 2021

När det går i hamn.

Även om inte bilden visar det, så har jag äntligen gjort klart detta panelbyte som jag i ett flertal år velat göra men det har varit andra prioriteringar i vägen. Efter att bilden togs så fick jag upp hängränneskiva, dörrskydd på båda dörrarna och pysslade till det sista så jag med stolthet kunde trumma att nu var det klart. Straks efter det kom jag på att jag måste ha haspar till dörrarna, men det få vi ta en annan dag. Det finns fortfarande ett problem och det är vart jag ska leda vattnet när jag har satt upp hängränna. Stupröret kan inte gå rakt ner på den högra sidan ovh leda ut vattnet bakom huset via avancerat rörmokeri är inte något som jag vill pyssla med nu. Kanske leder jag vattnet till en vattenuppsamling för bevattning.
Detta är inget jättestort problem och tänkandet är ju halva nöjet när man bygger. Vi får se hur det utvecklar sig. 




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar