fredag 8 augusti 2014

Första turen. Del 2.

Strax efter Mariestad så bestämde vi oss för att åka upp till Sälen och åka bobsled/rodel som Lars gjort för ca 15 år sen. Man åker alltså bob sommartid ner för fjället. Så då styrde vi kosan mot Sälen. Sverige är så vackert så man blir lycklig, jag somnade korta stunder eftersom jag jobbat natt men när jag vaknade väntade en ny vacker vy. Vi stannade på någon loppis här och var och spelade skön musik. Sen var vi framme i Sälen och bestämde oss för att ta in på  mysiga och fina Värdshuset gammelgården och sova där över natten. De har även en resturang med bra och genomtänkt mat. Då vi inte kände oss i form för att klä upp oss för resturang, sitta fint och äta med kniv och gaffel:) så bad jag försiktigt om man kunde ta med sig en räkmacka till rummet och det var inga problem. Den räkmackan var den godaste mackan jag ätit! Mätta och belåtna somnade vi gott. Nästa dag väntande en lika fantastisk frukost. Efter att vi hört oss för så insåg vi att man inte längre kunde åka bodsled/rodel så istället gick vi klappade djur på något som kallades fäboden och njöt av underbara vyer över fjällen innan vi styrde kosan söder över igen. Forsättning följer...

/Johanna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar