onsdag 6 augusti 2014

Första turen. Del 1.

Bussen var packad  och färjebiljetten var bokad. Planen var att jag skulle hämta upp Johanna efter hennes nattjobb kl 7:10 vid sjukhuset för att sedan åka direkt till Strömstad och ta färjan till Sandefjord för att hälsa på min bror.  Stressad som bara den hoppade jag in i bussen på morgonen vred på nyckeln och inget hände. Batteriet var stendött och även om jag försökte starta den med startkablar så var batteriet stendött. Så det var bara att hämta Johanna i bilen och missa färjan samt köpa nytt batteri.  Vi visste inte då riktigt vart vi skulle ta vägen utan bestämde oss för att åka upp mot Lidköping och KinneKulle. Där hittade vi ett fik med fantastiska smörgåsar gjorda helt Ekologiskt.  Efter det snirklade vi fram över Kinnekulle och kom fram till Stenbrottet på Kinnekulle, vackert. Efter det blev det att snirkla sig vidare på småvägarna mot Mariestad. 
Fortsätting följer.....

/Lars







2 kommentarer:

  1. Jamän, jag bor ju på Kinnekulle! Varför inget besök???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade inte ditt nr men vi spanade efter en skåpbil och tittade lite extra.

      Radera