söndag 11 augusti 2013

Trossbotten

Då var det dags att äntligen ta tag i  trossbotten i vardagsrummet. Anledningen till detta var för att vi behövde byta dåliga delar i trossbotten som börjar ge vika samt byta eller förstärka en balk under. Diskussioner om att behålla golvet har förts men vi bestämde för att byta (vilket kan krocka med logik och förnuft). Först började jag att såga upp golvet för att sedan bryta upp det del för del och ta bort sågspånen. Sågspånen var så packade att det inte gick att ta upp med skyffel utan fick utföras manuellt med miniskopa som sköttes för hand. När jag hade fyllt lite hinkar och ikea säckar  bar jag ut sågspånen  till atv vagnen som jag hade lånat av grannarna. Det blev ett antal körningar till komposten men gick mycket fortare än förra gången då vi släpade och rullade med skottkärra. Det enda som var lite besvärligt var att det spöregnade stundtals så jag fick hoppa i och ur  regnkläderna.

/Lars



2 kommentarer:

  1. Hej! Vilket material är det i blindbotten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Vanliga brädor i botten, klätt med vindpapp. Isolering blev sedan Ekofiber av "tidningsisolering".

      Mvh Lars

      Radera