måndag 26 augusti 2013

Det är kul när arbete lönar sig

Det har hänt ganska mycket här hemma sista vecka, vi har bara inte varit så flitiga att blogga om det. Imorgon börjar vi jobba igen efter semestern så då blir det vardag igen. Har flera inlägg på gång och känner mig inspirerad att blogga.

Vi satte in ett fönster förra året som vissa av er säkert har koll på. Det var grundat från början med linoljefärg sedan har vi likson inte fått tummen ur och hittat en färg som vi vill ha, eller rättare sagt så har vi inte letat. Vi hade nog en känsla för att vi ville ha grönt, men inte riktigt koll på vilken nyans. Nu när hösten nalkas är det nog egentligen försent för att måla utomhus men jag såg min chans när det var lovat solsken. Jag åkte i alla fall i veckan och köpte färg i Alingsås på Hus till Hus som är en byggnadsvårdsbutik. Jag kom dit fem minuter innan stängning och tog snabbt den gröna färg som kändes bäst i den stunden. Jag hade tidigare en tanke om att man skall blanda till "sin" egen nyans för att vara nöjd, hann inte tänka på det då dock. Nästa dag målade jag fönstret och det känns bra! Den som var först att belöna min insats var Iris. Det är kul när arbete lönar sig...

/Johanna






2 kommentarer:

  1. Snyggt färgval! Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vill tipsa om en blogg som jag gillar Hildas hem, kvinna som bor på landet utanför Alingsås som bloggar. Hon har mycket snygga tapeter i sitt hem, vet ju att ni letar vardagsrumstapet. Kram Monica

    SvaraRadera