fredag 17 maj 2013

Finland ASA 400QXL

Så stod den där på loppisen, utan att få några blickar på sig. DIN kontakter och allt, samt klassiskt 70 tals faner runtomkring.  Vid tredje besöket kunde jag inte låta bli då fick den följa med mig hem. Kopplade upp denna i snickeriet men hörde direkt att denna ska inte stå därute. Kopplade upp den till Oa14 högtalarna och vilket helt fantastiskt ljud. Det går till och med att lyssna på spotify. Det är kräm i den här lille krabaten. Förstärkaren heter ASA och är väldigt okänt men har fått fram att det är ett finskt märke och troligen föregångaren till Finluxföretaget. Hurra till Finland. 

/Lars



2 kommentarer:

  1. Har eller aldrig hört talas om märket. För det mesta låter dessa 70-talsförstärkare bra tycker jag och de är snygga också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag håller med. Men det som är skillnaden på denna och alla de "andra" jag lyssnat på (förutom tungviktarna) så låter denna galet bra.
      Väldigt konstigt att den inte är nämd mer.

      Radera