tisdag 5 juni 2012

Välkommen hem Revox

Efter att jag började gräva ner mig i 70 talets hifi träsk, har jag alltid velat ha en rullbandspelare och efter ett lite för snabbt bestämmande stod det ivartfall en vacker rullbandare av märket Revox. En fantastisk skapelse från "landetLenco". 
Medföljde gjorde en massa gamla band av varierande kvalitet och musik och även en del radioinspelning som roar mitt i bedrövelsen. 
Det är en fantastisk känsla att "klä" rullbandaren men ett band för att sedan trycka in play och se hur spolarna börjar snurra. 
Nu är jag inte bara Vinylfrälst och Rullbandsfrälst.....

/Lars






4 kommentarer:

  1. Grattis! En senare modell av A-77 om jag minns rätt. Jag kollade också efter en Revox för några år sedan, men av olika anledningar blev det ingen. Dock blev det några mindre kultklassade märken och en massa band.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var egentligen på jakt efter Luxor eller Tandberg men hittade aldrig någon efter smak och tycke. Köpte revoxen och en Sony Tc 399 för en billig peng vilket gör då att jag behöver serva dem. Men visst är det fantastiskt roligt att lyssna på gamla band och höra musiken som spelades in från Radio och diverse olika ställen.

      Radera
  2. Gissar att Johanna inte är lika intresserad. Kanske dags för att bli ett "pojkrum" i garaget?

    SvaraRadera
  3. Johanna är inte lika intresserad men gillar absolut vinyl och rullband.

    SvaraRadera