torsdag 23 februari 2012

Oxrullader

Så blev det en tur mot jaktmarkerna i Norra Skaraborg för att hälsa på morfar och hans tjej. Jag skulle hämta lite möbler som stått  hos morfar men även i hans föräldrarhem, vackra möbler från förr.  Efter lite släpande blev det dags för mat och det är absolut en höjdpunkt. Morfar tjej Inga kan laga mat som ingen annan. Husmanskost när den är som bäst. Oxrullader gjorda med perfektion av mörhet och smak. Detta är min absolut favoriträtt och om jag fick välja mellan en resa till världens bästa resturang på andra sidan jorden eller Ingas Oxrullader, ja då blir det en resa till Norra Skaraborg. Det har gått sex timmar sen jag åt och jag är fortfarande mätt. 

/Lars 

1 kommentar:

  1. Vilken matfotograf det finns i huset och förflyttad till norra Skaraborg så har han hittat något extra att förmedla. Så fint i Ingas och morfars kök och de där oxrulladerna blir man ju nyfiken på.
    LA

    SvaraRadera