tisdag 24 januari 2012

Kassettband

Ur olika korsade tillfälligheter, förälskade jag mig i det gamla formatet kassettband. Folk rynkar på pannan och funderar på varför jag bryr mig om detta döda format. För mig lever det i högsta grad och med ebay & tradera kan man återuppleva bra musik i ett fantastiskt analogt ljud. Spotify i all ära, men inget går upp emot att själv sätta i ett kassettband i bandspelaren, trycka på play och lägga sig på soffan och med glädje lyssna på varje låt, för vem orkar gå upp och spola fram. Banden gör att jag slappnar av och tar det lugnt. Kassettbanden gör även att jag upptäcker musiken på kassetten mer för det går inte att "klicka bort" efter några sekunder utan jag lyssnar från början till slut och upptäcker musiken på ett djupare sätt.   

/Lars

1 kommentar:

  1. Intressant tanke att upptäcka ny musik på. Kanske att man skulle testa på den någon gång. Får väl börja med kassetten jag skulle få av dig eller nåt. :)

    SvaraRadera