lördag 12 november 2016

Lördagsnöje.

I Torsdags fick jag ett väldigt sug efter att köra lite motorsåg. Så jag ägnade ca en timme till att såga upp veden så att vi kunde klyva upp den. Så i dag hade vi som lördagsnöje att klyva ved och stapla den i det ostabila vedskyddet jag byggde för något år sedan så att veden kan torka ytterligare lite till. Det tog ca 2 h och vi märkte båda att det var ett tag sedan vi hade stått och högt ved.  
Jag fick se till att hitta oss en huggkubbe till nu när vi var två som skulle hugga. Som tur var låg det en färdig kubb vid eken som föll för några år sedan, jag hade nog sågat isär eken och råkat glömma en bit där, så det passade ju perfekt.
Båda var väldigt möra i kroppen när vi var färdiga men det var väldigt härligt att få vara ute i -2 med sol. Vi har en vedklyv också men för så här små mängder så skadar det inte med lite kroppsarbete.

/Lars




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar