onsdag 10 februari 2016

Kring dammen


Smulan och min promenad fortsatte mot grannens damm där det var så otroligt vackert denna dag. Traktorn stod som ett smycke och åt vilket håll man än såg var det som en tavla. I brist på att spana på fiskar i dammen eller sorkar på åkern att jaga så insåg Smulan att "yllet" på kaveldunet ser ut som en mus(?) och gav sig på jakt. Flera hopp med mer eller mindre lyckade resultat. Sen hoppade hon upp på min ena axel och så fortsatte vi promenaden kring dammen.


/Johanna




















2 kommentarer:

  1. Varje gång jag ser en livboj, tänker jag på min farfar som var med och bestämde att de skulle hänga en sådan vid varje sjö! Tänk va många liv han kan ha hjälpt till att rädda i och med detta beslut! Lilla farfar Pelle!
    Vilka underbara kort Johanna!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder, Smulan är en kul katt! Vintersol med snö är så fint fångat av dig Johanna. Har ni något vårtecken ännu?

    SvaraRadera