lördag 4 januari 2014

Vatten/Värmeluftpumpen

I går hade jag lite tid över och då bestämde jag mig för att riva ner den gamla "värmaren" i snickeriet.  På baksidan av snickeriet finns det ett litet rum med en panna i. Därifrån går det vattenrör in i snickeriet och förbi den här järnklumpen  (fick veta i går vad det hette men har glömt det nu) och en generator med fläkt blåste ut värmen i snickeriet. En väldigt tidig vatten/luftvärmepump ser det ut som. För att få ner hela den här fick jag först såga av alla tjocka vattenrör för att sedan ta fästena och med ett brak åkte den ner i backen. Hade jag vetat hur galet tung den var hade jag nog varit lite mer försiktig innan. Fick kapa upp den i tre delar för att få ut den och den största delen fick jag ta med en liten kärra.  Mycket järn blev det och det ska bli spännande och se vad järnpriset är på skroten.

/Lars



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar