tisdag 2 juli 2013

Halvklart

Absolut inte helt rakt och inte är det riktat på mm men nu är ena sidan ivartfall klar. Vi lade på några pannor för att testa och se att vi hade gjort rätt och de passade förvånande bra (fast det är ju det som är meningen). Dagens plan blir att tvätta pannor medan Johanna jobbar och sedan när hon är hemma blir det att småfixa lite inan vi kommer lägga upp pannorna. Det som tar mest tid med taket är att vi endast går upp på taket när båda är hemma  som säkerhet ifall någon av oss trillar ner. 

/Lars




2 kommentarer:

  1. Följer ert arbete hela tiden. Så fint ert hönshus kommer att bli. Nyfiken på om ni ska skaffa er hönor o tupp. Har själv haft cockies samt en cockietupp och en vanlig stor tupp som hette Kent-Elvis. Den vanlige tuppen kom med på köpet när jag av en god vän fick ett hönshus som han byggt till mig. En underbar känsla att få gå ut i hönshuset och se om det fanns några ägg. Pannkakor o omelett som jag tillagade med dessa ägg var verkligen gula i färgen. Min son undrade en gång om jag haft curry eller saffran i smeten !!!??? Ni har verkligen fått det helt underbart i ert hem...Hälsningar Ingrid Palm Heljesgården Essunga

    SvaraRadera
  2. Hej! och tack för en härlig kommentar. Kent-Elvis låter som en tupp med pondus! Planen är att hönshuset skall få hyresgäster som betalar med något ägg i veckan, det är dock inte bara taket som behöver åtgärdas så hyresgästerna får ha tålamod i något år eller två.

    Vänliga hälsningar Lars och Johanna

    SvaraRadera