onsdag 5 juni 2013

Andra våningen

Jag sitter här på andra våningen i vårt relativt lilla hus och tittar ut genom fönster som borde putsats...för några år sen...men vad gör det, utsikten är densamma och den är fin. Jag tittar på en kaja som flyger till sitt bo i vår skorsten på snickeriet... Tittar även på herr och fru stare som i år igen bor i hålen i ett av våra äppelträd och flyger kvickt fram och tillbaka med näbbarna fulla med mat. Häromdan fotade jag Smulan från platsen jag sitter på, hon låg och sov. Eftersom fönstret är i behov av putsning så var jag tvungen att öppna det för att fota och då vakande Smulan och tittade på mig med en blick som sa Vad håller du på med där uppe, jag sover faktiskt här!?

Jag fick en liten bok med posten idag, Bygga bo heter den och kommer från Naturskyddsföreningen. I den får man lära sig hur man bygger bo till bland annat fåglar, fladdermöss, humlor och igelkottar. Bra kunskap!

/Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar