onsdag 19 december 2012

Riksettan

Jag gillar tidningar. Kamera & bild, Macworld, Fotosidan och  Riksettan som jag gillar mest, är något jag verkligen kan slappna av till. Riksettan är en tidning som i huvudsak inriktar sig på historia och gamla vägar samt allt runt dem. De åker på gamla riksvägar och skriver om gamla fik, bensinstationer, affärer och massa annat som håller på att försvinna eller redan har försvunnit längs vägarna. Jag kallar dem för förrtidsdetektiver. I detta numret åker de mellan Göteborg och Oslo, har ett reportage från Detroit (ödestaden) och skriver om bilhjälmen på 50-talet + massa annat spännande. Så vill ni veta vad jag lägger tanken på istället för tv när jag ska slappa efter jobb, så ska ni bläddra i ett ex nästa gång ni är vid tidningsståndet.

/Lars


D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar