fredag 10 augusti 2012

Obehag

Inom loppet av två timmar upplevde jag obehag två gånger på vår ovanvåning. När jag borstat tänderna och gick ut från toaletten kände jag mig bevakad, och det var jag! Längst upp på murstocken vid taket satt en gräshoppa, stor som skam. Efter en stunds dividerade så hade Lars modet att få ut hopparen i gräset. När jag ca två timmar senare befann mig mellan vakenhet och sömn så kom plötsligt ett fruktansvärt ljud från ingenstans. När jag helt vaknat insåg jag att ljudet kom från under sängen! Där satt denna filur ni ser på den nedre bilden och med en tom blick pockade på uppmärksamhet. Tuppen måste vara i konspiration med någon, hur skulle han annars hamna under sängen? På andra sidan sängen ligger Lars med ett obehagligt flin...

/Johanna



1 kommentar:

  1. Practical juke och så lite livet på landet... varför inte...

    SvaraRadera