måndag 11 januari 2016

Gardin

Jag köper ibland gamla fina lakan på loppis, de flesta med en vacker spetskant och brodyr, nu fick ett av lakanen, utan spetskant och brodyr, i kraftig bomull bli köksgardin. Jag sydde på en spetskant, även den loppisfynd såklart:). En enkelt sydd gardin som blev fin. Även om den är enkelt sydd så kände jag mig den dagen som Lotta på Bråkmakargatan. Att jag kan nästan allting faktiskt. Jag hade satt upp lite pärlspont på väggen i trappen på förmiddagen och lagat god lunch och burit in ved och kluvit lite tändved och sedan sytt litegrann. Dessa saker fick mig att känna mig oövervinnerlig, go känsla!

/Johanna






2 kommentarer:

  1. Hej Johanna! Så mysigt ni har det! Fint jobbat�� jag gillar gardinstången också i all sin enkelhet. Monica A

    SvaraRadera
  2. Du är ju som Lotta.. du kan ju nästan allt! Och det man har inte provat.. - det vet man ju inte om man kan.
    / Karin

    SvaraRadera