söndag 24 januari 2016

En Smula på promenad

Idag har en del av den vackra snön smält bort och då passar jag på att visa lite vinterbilder. I veckan en dag då himlen var blå och kylan nöp i skinnet så tog jag och Smulan en promenad. Jag älskar sådana här stilla dagar, jag njuter långt in i själen. Det blev många bilder tagna och jag delar upp dom i olika inlägg. Samtidigt som jag skriver detta inlägg tittar jag på TV-programmet Sommarpratarna, det är bra samtal och jag blir inspirerad att lyssna på deras sommarprat, nästa prat att lyssna på blir professorn i miljövetenskap Johan Rockström. Jag kan bli innerligt ledsen av att höra vad vi gör med jorden och få en klump i magen, men vi behöver veta vad vi har gjort för att få reda på hur vi ska förändra. Han har ändå en känsla av hoppfullhet när han pratar som jag blir inspirerad av.

/Johanna












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar