söndag 4 januari 2015

Väggen mot Snickeriet.

Så var det dags att verkligen förändra delar av snickeriet. Dörren till den nu försvunna verkstaden skulle bort och precis som verkstadstaket var den inte speciellt fastsatt och kom ner av sig själv med ett brak. Jag vet inte varför jag vill ha helväg och inte bara reglar för dörren men på något sätt känns det bättre att få trä över hela än att bara täcka för. Så jag åkte till sågen och fick inte tag i 3tum6 virke men nästa lite grovt så det fick duga. Sen var det bara att köra på och spika och såga som bara den. 
När igentäckningen av dörren var färdig så var det dags att täcka för för fönstret som tidigare var övertäck mot verkstaden. Där var det väldigt mycket röta virket så jag kommer att få byta ut lite av den vanliga stommen runtomkring fönstret. Det som gör att det tar lite tid är att jag har lovat mig att ta det lite lugnt samt att vädret inte har varit helt fantastiskt. 

/Lars






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar