onsdag 3 september 2014

Att snöa in.

Jag är en samlare och det kommer jag alltid att vara. Olika samlande har avlöst varandra men har under senare år blivit lugnare med samlandet. Men nu har jag känt att det blossar upp igen. Problemet var när jag fick iden att börja fota analogt eftersom jag upplevde mig fota alldeles för slentriant och ville fokusera mer på varje exponering. Jag fastnade för TLR kameror. Det visade sig att kamrorna från denna tid har allt jag älskar. Design, välbyggda, och en produktstolthet. Det var på den tiden när man byggde för att hålla. Hur kan det annars vara, att denna lilla kamera som jag hittade i en liten antikaffär, är från någonstans på 40 talet och jag har i dag varit ute och tagit en rulle film. 
Kameran heter Ensign, och är av modellen Ful-Vue. 

/Lars








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar