tisdag 27 november 2012

Beslut beslut beslut

När man håller på som vi gör med renovering och huspyssel så är det ofta beslut att fatta. För det mesta är det roliga beslut. Något jag funderar på då och då är vilken färgsättning vi skall ha på huset i framtiden. Om några år är det dags och byta fasadpanel och färg. Vitt och rött som det är nu känner vi inte att vi riktigt vill ha. Vitt kanske det får bli då huset alltid varit vitt och många hus omkring i bygden är vita. Men sen vill vi nog inte ha kvar den röda färgen kring fönstren. Nu är de flesta röda men där verandan som vi tog bort var så är fönstret brunt och fönstret vi satte in är bara grundat med linolja. Jag är inne på någon helt annan färg än dessa. Är det någon som har en god idé?

/Johanna




3 kommentarer:

  1. Hej Johanna! Vilken härlig blogg ni har. En färg som är fin på fönster är lindblomsgrön. Grå färg gör sig också bra. Gå in och googla på det. Jag slog in, vit fasad gröna fönster. Kom upp massor av fint. Monica A. (Bra, det gäller att ha framförsikt)

    SvaraRadera
  2. Tack för bra tips!!! Det är faktiskt två färger som jag har tänkt på...tack för att du förstärker min tanke! /Johanna

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående skrivande. Min första tankte va grått...

    SvaraRadera